Informatie 0 Favorieten Home
« Terug naar alle blogartikelen
Weekendje naar de Ardennen met collega's
Nicole
Geschreven door: Nicole (Team heerlijkehuisjes.nl) 22 sep 2017

heerlijkehuisjes.nl in de Ardennen!

Dit artikel is 383 keer gelezen

Afgelopen vrijdag begon ons avontuur… op naar de Ardennen! Een weekend vol plezier en gezelligheid, uitdagende activiteiten en uiteraard een top accommodatie waar wij samen met acht sfeermakers (collega’s) echt genoten hebben! Tijdens de heenreis zat de sfeer er al goed in en rond zeven uur ’s avonds kwamen we aan op onze bestemming: Heyd Durbuy. Na een vriendelijk ontvangst en een korte rondleiding van huiseigenaren Gerard en Netty was het de hoogste tijd om de tassen uit te pakken, de kamers te verdelen en de barbecue aan te steken! Een moment van wat kletsen, borrelen en tijd om te proosten op een fantastisch weekend!

Met zijn allen ontbijten

Na heerlijk te hebben geslapen (de een iets meer dan de ander) stond op zaterdagochtend de ontbijttafel keurig gedekt met een enorm zelf meegebracht assortiment. Arjen en Lolke waren druk in de weer en de geur van zelf afgebakken broodjes en croissants kwam ons al tegemoet toen we de trap afkwamen. Onder het genot van al dat lekkere eten en drinken werden de plannen van het weekend doorgesproken en konden we ons met gevulde buikjes min of meer voorbereiden op de verrassing die ons te wachten stond. Spannend...

Grenzen verleggen met abseilen en klimmen

Na een lekker ontbijt op zaterdagochtend stond iedereen klaar om te vertrekken voor een sportieve activiteit. Wat we wisten is dat we gingen survivallen, maar wat we precies gingen doen was ons een raadsel. Eenmaal aangekomen op bestemming kreeg iedereen een tuigje aan en een helm op. Vol moed gingen we richting de bergen. Nou ja, de één vol goede moed, de ander met knikkende knieën. Femmie, onze Femmie, de collega met hoogtevrees heeft haar grootste angst overwonnen!

Als eerste gingen we  abseilen. We daalden ongeveer vijftien meter naar beneden. Sommige collega’s hadden het al eerder gedaan en anderen nog niet. Lolke en Kreana waren de eersten die van de berg zouden afdalen, de daredevils! Daarna ging onze Femmie met knikkende knieën, maar wat een powervrouw! Ze heeft het toch gedaan! Een aantal collega’s hadden de smaak te pakken en gingen zelfs voor een tweede keer!

Daarna op naar de bergwanden, een berg van dertien meter hoog! Er werd uitgelegd dat je in koppels moet werken, de één mocht klimmen en de ander stond beneden om te begeleiden met de touwen. Je moest dus echt op elkaar vertrouwen! De laatste en de hoogste bergwand hebben de dames Colien, Nicole en Kreana weten te trotseren, maar natuurlijk konden de mannen niet achterblijven. Na de tweede poging is het Arjen toch gelukt om de top te bereiken! Na een voor ons indrukwekkende en vooral spannende activiteit zijn we met een voldaan gevoel vertrokken richting het stadje La Roche.

Samen abseilen en klimmen in de Ardennen
La Roche en Durbuy bezocht

De lunch in La Roche

La Roche, deze stad wordt niet voor niets ‘de parel van de Ardennen’ genoemd, want wat was het mooi! Prachtige vakwerkhuizen en nog mooiere uitzichten vanaf de bergen en een sfeervolle omgeving waar van alles te doen en te beleven is.

We hebben de auto’s geparkeerd en zijn lopend naar het gezellige stadscentrum gegaan waar super veel terrasjes zijn. We waren wel wat vies geworden van de modder, en dachten dat het misschien niet zo netjes was om zo te gaan eten, maar we zagen nog veel meer mensen die pauzeerden na een sportieve activiteit, zoals een paar mountainbikers, die ook niet allemaal even schoon waren.

We zochten een geschikt terras op waar we met z’n allen konden zitten en bestelden iets te drinken om onze dorst te lessen. En na zo’n sportieve activiteit krijg je natuurlijk ook best honger, tijd om te lunchen. We vonden de prijzen wel wat aan de hoge kant, maar toen onze lunchgerechten gebracht en geproefd werden bleek dat het de prijs zeker waard was: het smaakte heerlijk!

We hadden nog genoeg met elkaar te bespreken na onze enerverende ervaring van die morgen, dus het werd een uitgebreide lunch waarbij we met veel plezier terugkeken op alle sportieve verrichtingen.

Met z’n allen naar Durbuy

Nadat we alle indrukken van de dag met een kopje koffie en thee nog eens rustig verwerkt hebben en een fikse opfrisbeurt hielden, was het tijd voor onze avondinvulling. Het toeristische Durbuy stond op de planning. Na een korte autorit van 10 minuten kwamen we aan in‚ ’het kleinste stadje ter wereld’’. Wauw, wat een knus en romantisch plaatsje is dit zeg. De Belgische gastvrijheid straalt in alles en krijgt nog eens extra charme door het gekabbel van de rivier de Ourthe op de achtergrond. Omgeven door de prachtige heuvelachtige natuur maakten we een wandeling om vervolgens neer te strijken bij een gezellige brasserie. Onder het genot van een lokaal biertje blikten we nog eens terug op het geweldige jaar dat we als individuen, als team én als bedrijf meemaken. Het was heerlijk toeven onder de terrasverwarming en door alle gezelligheid vloog de tijd voorbij. De brasserie ging nu toch echt sluiten dus het werd tijd voor een volgend stekkie. Na een korte wandeling streken we neer in één van de vele horecagelegenheden waar we een lekker hapje hebben gegeten. Moe en voldaan keerden we vakantiehuiswaarts.

Wij hadden een topweekend in de Ardennen

We hebben een ontzettend leuk weekend gehad in de Ardennen. Iedereen was razend enthousiast en we hebben heerlijk weer gehad. Er is onwijs genoten, gelachen en met alle foto’s die we hebben gemaakt kunnen we nog vaak terugblikken naar ons avontuur in de Ardennen!

Nicole Geschreven door: Nicole (Team heerlijkehuisjes.nl)

Ik hou van winkelen, lekker uit eten gaan met vriendinnen en ik maak graag uitstapjes met mijn familie. Daarnaast vind ik het heerlijk om in mijn vrije tijd sportief bezig te zijn. Zo ga ik in de avonduren graag wandelen met onze hond, volg ik één keer per week een bootcamptraining en voetbal ik bij de vrouwen van SV Marknesse. Verder vind ik het heerlijk om op vakantie te gaan, zowel binnen als buiten Europa. Zo was mijn vorige reis naar het zonnige Egypte samen met mijn vriend, waar we genoten hebben van een heerlijke vakantie. Wat ik nog op mijn lijstje heb staan? Ik zou graag nog een keer naar Mexico of New York willen.