Informatie 0 Favorieten Home
« Terug naar alle blogartikelen
Stage lopen op de klantenservice
Laura
Geschreven door: Laura (Stagiaire) 03 jun 2016

Mijn stage bij heerlijkehuisjes.nl

Dit artikel is 2572 keer gelezen

Laat ik mijzelf als eerst even voorstellen. Mijn naam is Laura Dekker, ik ben 20 jaar oud en woon mijn hele leven al in Ruinerwold samen met mijn oudere broer en mijn ouders. Ik studeer Leisure and Hospitality aan het Deltion College te Zwolle. Op dit moment zit ik in het laatste jaar van mijn opleiding en heb mijn afstudeerstage bij Silka Holiday Rentals B.V., oftewel heerlijkehuisjes.nl, bijna afgerond. Ik versterk met veel plezier de klantenservice en voel mij hier, samen met mijn collega's, erg op mijn gemak.

Op dinsdag 2 februari 2016 ben ik begonnen aan mijn stage bij heerlijkehuisjes.nl. Iedere werkdag ben ik te vinden aan mijn bureau op het hoofdkantoor in Steenwijk. Mijn stage loopt tot en met 20 juni 2016 en dan heb ik in totaal 720 uur mogen meelopen op de klantenservice en Sales & Support afdeling. Het einde is dus al in zicht, alleen nog een eindbeoordeling en mijn stage is behaald.

Zo ziet mijn gemiddelde dag eruit op de klantenservice

Van maandag tot vrijdag begint de dag voor mij al om 06:30 uur. Ik nuttig mijn ontbijt en maak me klaar voor een dagje stage. Vanuit Ruinerwold rij ik met de auto naar het treinstation in Meppel en vanuit hier pak ik de trein naar station Steenwijk. Na een kleine tien minuutjes in de trein ben ik al in Steenwijk, waar ik mijn fiets heb staan. Vanaf hier is het nog ongeveer tien minuten fietsen naar kantoor. Wanneer ik om 08:30 uur op kantoor ben gearriveerd, start ik de werkdag met een kopje thee en bespreek ik nog wat alledaagse dingen met mijn collega’s. Ik zet mijn computer aan en bekijk de nieuwe mails en boekingen die zijn binnengekomen. Vervolgens log ik in op mijn telefoon om inkomende oproepen van gasten en huiseigenaren te ontvangen. Ik help zowel Nederlandse als Duitse gasten en huiseigenaren, dit vind ik erg leuk en leerzaam. Iedere dag leer ik nieuwe Duitse woorden die ik weer gebruik in mijn volgende telefoongesprekken.

Monique, medewerkster Sales & Support, verdeelt iedere ochtend de e-mails in de mail, zodat gasten zo snel mogelijk van een reactie worden voorzien. Ik houd me bezig met de aan mij toegewezen e-mails en behandel ook de Duitse e-mails. Vooral de afwisseling hiervan spreekt mij erg aan. Inmiddels is het alweer 09:00 uur en dit betekent dat we met de hele afdeling bij elkaar komen voor een korte stand-up. In deze tien minuten bespreken we de lopende zaken, we brengen iedereen op de hoogte van elkaars taken en stellen samen de juiste prioriteiten. Loopt er iemand ergens tegenaan? Of misschien heeft iemand wel een mail in zijn tijdvak die voor een collega bestemd is. Wie gaat de boekingen vandaag verwerken en heeft iemand nog hulp nodig? Na deze stand-up gaat iedereen weer aan het werk.

Afhankelijk van de drukte, plannen we onze koffiepauze in. Even wat eten en een kwartiertje gezellig kletsen in de kantine waar we ook onze collega’s van de marketingafdeling en development ontmoeten. Wanneer het mooi weer is en het zonnetje schijnt, zoeken we meestal een lekker plekje buiten in de zon op. Na de ochtendpauze ga ik weer bezig met het beantwoorden van de telefoon en de mail. De tijd vliegt vaak voorbij en voor je het weet is het alweer 12:30 uur en dit betekent lunchpauze. Deze pauze duurt een half uurtje en wordt net als de koffiepauze in twee groepen verdeeld zodat er altijd iemand aanwezig is om onze gasten en huiseigenaren te woord te staan.

Wanneer de pauze voorbij is, staan er vaak nog een aantal opties van gasten open die moeten worden nagebeld. Gasten kunnen een optie plaatsen voor maximaal twee dagen (in overleg kan dit soms veranderen). Ik bel vaak ‘s middags de gasten op die een optie hebben geplaats op een vakantiehuis. Het is dan de vraag of gasten de optie willen gaan boeken of dat ze hem laten vervallen. Het kan ook zijn dat gasten een wijziging willen maken in hun boeking. Bijvoorbeeld wanneer gasten nog extra bedlinnen bij willen boeken. Ik zorg er dan voor dat de huiseigenaar hiervan op de hoogte wordt gebracht en dat de factuur wordt aangepast.

Samen met collega Kreana, fietsen naar stage
Bedrijfsuitje, escape diner

Om 16:45 uur zit mijn stagedag erop en fiets ik naar het station toe om met de trein van 16:58 uur richting huis te gaan. Lekker alle drukte van de dag eruit sporten om 's morgens weer fris aan een nieuwe stagedag te beginnen.

Wat ik zoal geleerd heb van mijn stagebegeleidsters

Tijdens mijn stage word ik begeleid door Kreana en Marloes. Ik ben erg tevreden over de begeleiding. Beide collega’s hebben veel aandacht voor mij en met al mijn vragen kan ik bij ze terecht. Ik leer erg veel van allebei en hier ben ik erg blij mee. Mijn Duits bijvoorbeeld, is met sprongen vooruitgegaan. Maar ook in de Nederlandse taal heb ik veel bijgeleerd. Wij hebben van onze collega Femmie een workshop Nederlands gekregen over de d’s en de t’s. Hier heb ik veel aan gehad. Ook in de communicatie, naar bijvoorbeeld gasten en huiseigenaren, leer ik veel en het boekingssysteem heb ik ook goed onder de knie. 

Het personeelsuitje was zeer geslaagd

Op 20 mei 2016 was het jaarlijke persooneelsuitje van heerlijkehuisjes.nl. Ook ik mocht mee, wat ik erg leuk vond. Mijn twee stagebegeleidsters Kreana en Marloes hadden dit uitje georganiseerd en hadden onze activiteit tot op het laatste moment voor ons geheim kunnen houden. 

Om 17:00 uur gingen wij met vier auto’s richting Zwolle. Eenmaal aangekomen in Zwolle liepen we restaurant Humphrey’s binnen. Er waren drie vijf persoons tafels voor ons opgedekt. Voordat we gingen zitten werd ons verteld dat we op tactische plekken moesten gaan zitten. Ik zat aan een tafel met Klaas, Lieke, Marloes en Monique. Toen iedereen aanwezig was en een plekje had gevonden, werd ons eindelijk verteld dat wij het spannende Escape Diner spel gingen spelen. Hartstikke leuk! 

Tussen de lekkere gerechten door werden zenuwslopende spelletjes gespeeld. Het was de bedoeling dat ieder team zoveel mogelijk sleutels won, wat je uiteindelijk een voordeel gaf tijdens het eindspel. Elke keer als je met een team als eerste een opdracht had voltooid, kreeg je een aantal sleutels. Zo werden er bij het eerste spel een drietal personen, per team, aan elkaar vastgebonden met behulp van handboeien. Waarna het de bedoeling was om deze personen zo snel mogelijk los te krijgen door het raden van een cijfercode.

Na het nagerecht startte het eindspel. Het was de bedoeling dat we de code van de kluis kraakten door middel van het oplossen van raadsels en puzzels. Het was een spannende strijd met veel krakende hersenen, stress en gegil. Een ander team was snel klaar, maar tikte te optimistisch de verkeerde code voor de kluis in. Hierdoor was dit team uitgeschakeld, todat een ander team een poging had gewaagd om de kluis te kraken. Het team waar ik in zat had na veel geschreeuw en stress de code gevonden. Marloes tikte deze code in bij de kluis en ja hoor de kluis ging open! Wij hebben gewonnen en mochten onze prijs, een prachtige beker, mee naar huis nemen. Dit was maar goed ook, want ik ben een hele slechte verliezer. Na het spel werd er nog gezellig na geborreld. Het was een geslaagde avond! Bovendien heeft de beker een mooi ereplekje in onze kantine gekregen. 

Wat ik na mijn stage ga doen?

Na dit jaar ga ik verder studeren aan het HBO, waar ik de studie Maatschappelijk Werk en Dienstverlening ga doen. Ik vind het leuk om met mensen te werken en wil daar later graag mijn werk in vinden. 

Laura Geschreven door: Laura (Stagiaire)

Sporten, dat doe ik graag, het liefst iedere dag. Mijn favoriet is korfbal, maar ik houd ook van schaatsen, body-attack, fitness en hardlopen. Ik ben ook coach en trainer van een team. Daarnaast vind ik het heerlijk om samen met mijn vriendinnen te zijn. Lekker uit eten, winkelen of gezellig op stap gaan. Verder ga ik graag zo vaak mogelijk op vakantie, het liefst naar plekken waar de zon altijd schijnt!

Geef een reactie
Naam: Er is geen naam ingevuld. Schrijf hier uw reactie: Er is geen reactie ingevuld. Er is fout opgetreden tijdens het versturen. Probeer het nogmaals. De reactie is succesvol verstuurd. Verstuur reactie
Ook interessant om te lezen ...