Informatie 0 Favorieten Home
Monique
Geschreven door: Monique (Team heerlijkehuisjes.nl) 09 sep 2016

Dit artikel is 708 keer gelezen

Nu de herfst weer voor de deur staat denk ik met veel plezier terug aan onze vorige herfstvakantie in het natuurrijke Drenthe. Vorig jaar ben ik er, samen met mijn man, onze twee kinderen van 12 jaar oud en onze hond, er een midweekje tussenuit gegaan naar de hunebedhoofdstad van Nederland. We hebben vijf dagen lang genoten van elkaar en van ons heerlijke verblijf op Vakantiepark Bospark Lunsbergen in Borger. Het huisdiervriendelijke vakantiehuis waarin wij verbleven was gezellig ingericht en gelegen op een prachtig plekje tussen de Drentse bossen.

De herfstvakantie dé perfecte gelegenheid voor een vakantie

Bij aankomst werden wij van harte welkom geheten door de medewerkers van het vakantiepark, wat altijd weer zorgt voor een heerlijk vakantiegevoel. Na wat gegevens ingevuld te hebben kregen we de sleutel van ons vakantiehuis. Ikzelf vind het altijd best spannend om voor de eerste keer de sleutel om te draaien en te zien hoe ons vakantieverblijf er vanbinnen uitziet. Het vakantiehuis zag er zowel vanbinnen als vanbuiten echt picobello uit! Alles was prima voor elkaar, het vakantiehuis lag op een mooie ligging op het park en het zag er schoon en netjes uit.

Nadat de bedden verdeeld waren en we alle spullen uit de auto hadden gehaald, hebben we een rondje over het park gemaakt. Op het internet hadden we al gezien dat het vakantiepark over veel faciliteiten beschikt en dit viel ons zeker niet tegen, want er was zo veel! Een kleine supermarkt waar we terecht konden voor een kleine boodschap, altijd handig als je erachter komt dat je de suikerklontjes bent vergeten. Maar vooral ook een ruime keuze aan eetgelegenheden, het á la carte restaurant, de pizzeria, de snackbar en zelfs een broodjesservice voor in de ochtend. Mijn man en ik zeiden al tegen elkaar, die pizzeria ziet er gezellig uit, die moeten we maar even onthouden! Mijn dochter rende meteen naar de midgetgolfbaan terwijl mijn zoon naar een paar kinderen liep om mee te voetballen. Ja het park beschikt over vele faciliteiten voor kinderen met daarnaast ook nog een grote speeltuin en een heerlijk binnenzwembad. Op de terugweg naar ons vakantiehuis zijn we direct maar even langs de broodjesservice gelopen, zodat we de volgende ochtend konden genieten van een versgebakken croissantje en een wit Kaiser broodje.

Herfstwandelingen maken met onze hond en samen mountainbiken

Omdat we de meeste dagen prachtig en helder weer hadden hebben we veel gewandeld in de omgeving van ons vakantieverblijf en door het natuurgebied Nationaal Park Dwingelderveld. Onze hond Sam vond dit natuurlijk het leukste gedeelte van de hele vakantie. Lekker ravotten tussen alle gekleurde herfstblaadjes, kastanjes, eikels en opkomende paddenstoelen. Veel mensen hadden hetzelfde idee om lekker de natuur in te gaan, want het was redelijk druk met wandelaars en fietsers.

Ikzelf heb nog nooit op een mountainbike gezeten, toch was ik degene die voorstelde om de natuur eens met zijn viertjes op de mountainbike te verkennen. Want gewoon wandelen is, zeker voor de kinderen, toch een beetje saai. Dus we besloten deze keer eens wat anders te doen. We huurden twee volwassen- en twee kindermountainbikes net iets buiten het vakantiepark om een mooie tocht door de natuur te maken. We kregen allemaal een gevulde bidon met water voor onderweg, die we zeker hard nodig hadden, haha. De route die we van tevoren hadden uitgezocht was tien kilometer lang en schelpenpaden, betonpaden en asfaltpaden wisselden elkaar af.

Ons verblijf in de herfstvakantie in Drenthe
Vele activiteiten voor de kinderen in de herfstvakantie in Drenthe

Onderweg hebben we een aantal keer gestopt om wat mooie foto’s van elkaar te maken. Voor de kinderen ideale momenten om wat kastanjes en eikels te verzamelen om iets leuks van te knutselen bij terugkomst op het vakantiepark. We hebben ons deze dag erg vermaakt en tegelijkertijd hebben we heerlijk kunnen genieten van de prachtige natuur vol gekleurde bladeren. Een kleine tip, bij een temperatuur rond de 20 graden is een driekwartsbroek zeker aan te raden.

Een gezellig dagje weg met het gezin tijdens de herfstvakantie

Naast het verkennen van de natuur vind ik het ook altijd erg leuk om er een dagje op uit te trekken in de omgeving. Want ja het is tenslotte herfstvakantie, alle tijd om quality time door te brengen met mijn gezin. Omdat Drenthe veel te bieden heeft was het best lastig om te beslissen wat we met zijn allen zouden gaan doen. Er zijn echt zoveel leuke dingen te doen en te beleven; pretparken, speeltuinen, zwembaden, dierenparken, noem het maar op. Mijn kinderen zijn dol op attracties en spannende dingen en daarom besloten we om een dagje naar attractiepark Drouwenerzand te gaan. Omdat het ’s ochtends meestal nog niet zo druk is gingen we al op tijd heen. Na een kleine tien minuutjes rijden stonden we rond 10 uur bij onze eerste attractie, de XLR8. Mijn kinderen wilden hier graag als allereerste in, omdat deze attractie net nieuw was. Mijn man stapte naast mijn zoon in deze spectaculaire attractie en ik daarachter samen met mijn dochter. Wow, wat gaat dit toch hard, maar een échte favoriet van de kinderen. Na een aantal keer in deze attractie te zijn geweest zijn we doorgegaan naar de hunebedachtbaan, het spookhuis, de botsauto’s en de happy sailor. Terwijl de kinderen op de trampolines aan het springen waren heb ik samen met mijn man wat patat en drinken gehaald, want het was alweer half één geweest. Nadat de kinderen uitgespeeld waren hebben we diezelfde middag nog een bezoek gebracht aan het Boomkroonpad, dit ligt vlak bij elkaar dus prima te combineren. Op ongeveer 22 meter hoogte, wandelden we via een wandelpad tussen de boomtoppen naar het uitkijkpunt. Echt prachtig om het bos van de Hondsrug eens van boven te bekijken met al haar verkleurde bladeren. Niet alleen voor de kinderen erg leuk, maar ook een aanrader voor vaders en moeders en opa’s en oma’s.

Omdat het woensdag wat regenachtig was zijn we naar Veenhuizen gegaan om het Gevangenismuseum te bezoeken. Wil jij weten hoe het voelt om opgesloten te zijn? Een bezoek aan dit museum is zeker geen straf, maar een leuk dagje uit. De kinderen, maar ikzelf ook, vonden het interessant om te zien hoe een gevangeniscel er nu precies uitziet. Tijdens ons bezoek hadden we ook nog een beetje geluk, want precies op deze dag rijdt er altijd een Boevenbus. De Boevenbus rijdt langs een aantal gevangenissen die nu nog steeds in gebruik zijn en langs een aantal monumentale gebouwen. De tocht met de Boevenbus duurt ongeveer een half uurtje. Aan het eind van de middag klaarde het gelukkig weer wat op. Voor ons een mooie gelegenheid om toch nog even een bezoek te brengen aan de hunebedden. Dat blijft bijzonder toch, die hunebedden.

Geslaagde herfstvakantie in Drenthe

Wij hebben vijf heerlijke dagen vakantie gehad met onze twee kinderen. We hebben elke dag iets kunnen ondernemen en hebben het erg naar ons zin gehad. Ook voor onze hond was het een fantastische plek om onze herfstvakantie door te brengen. Houdt jouw gezin wel van verrassingen? Boek dan stiekem een vakantiehuis in Drenthe voor de herfstvakantie. Ik weet zeker dat ze er erg blij mee zullen zijn, en stiekem jijzelf toch ook?

Monique Geschreven door: Monique (Team heerlijkehuisjes.nl)

In mijn vrije tijd ben ik bijna elke zaterdag als grootste fan te vinden op het voetbalveld om mijn kinderen aan te moedigen tijdens hun wedstrijd. Daarnaast vind ik het heerlijk om er met mijn gezin op uit te trekken, te wandelen met onze hond, een spannend boek te lezen of lekker uit eten te gaan. Naast mijn werkzaamheden bij heerlijkehuisjes.nl waar ik voor elke gast een fijne vakantiewoning probeer te vinden, werk ik als vrijwillige ambtenaar van de politie en help ik de mensen op een heel andere manier!