Informatie 0 Favorieten Home

Betalen en waarborg

Hoe kan ik betalen?
Wat moet ik wanneer betalen?
Hoe weet ik dat mijn geld veilig is?
Is mijn betaling in goede orde ontvangen?
Kan ik ook ter plaatse betalen?
Wat is een waarborgsom en wanneer krijg ik mijn waarborgsom terug?
Wat gebeurt er als ik niet (op tijd) betaal?


Hoe kan ik betalen?
U dient uw betaling per bankoverschrijving te voldoen naar het rekeningnummer dat op uw factuur vermeld wordt. Op uw factuur vindt u een specificatie van wanneer u wat moet betalen. In sommige gevallen dient u ter plaatse de bijkomende kosten nog te betalen. Deze kosten dient u contant te voldoen. Wilt u ter plaatse pinnen? Neem dan contact op met de gastenservice om er zeker van te zijn dat dit mogelijk is.

Wat moet ik wanneer betalen?
Wat u wanneer dient te betalen is afhankelijk van de tijd tussen het plaatsen van de boeking en de aankomstdag. De aanbetaling bedraagt 50% van het bedrag dat u per factuur dient te betalen, dit dient u per omgaande na het ontvangen van uw factuur te voldoen. Het resterende factuurbedrag betaalt u uiterlijk 8 weken voor uw aankomstdag. Boekt u uw vakantiehuis minder dan 8 weken voor uw aankomstdag, dan dient de volledige factuurbedrag direct te worden voldaan. Bij sommige vakantiehuizen dient u de bijkomende kosten nog ter plaatse, bij aankomst, te voldoen. Op uw factuur vindt u een specificatie van alle betaaltermijnen.

Hoe weet ik dat mijn geld veilig is?
Wij begrijpen dat het voor u belangrijk is om te weten of uw vooruitbetaalde geld veilig is. Daarom dragen veel van onze vakantiehuizen het keurmerk van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR). De SGR staat garant voor uw vooruitbetaalde reisgeld. Het boeken bij een SGR-reisorganisatie kost u bovendien niets extra. Maar let op: SGR staat alleen garant wanneer u boekt bij een reisorganisatie die is aangesloten bij SGR!

Omdat heerlijkehuisjes.nl een franchiseorganisatie is, hebben (nog) niet alle aangesloten reisorganisaties dit keurmerk. Bij ieder vakantiehuis waarvan de boekingen onder de SGR garantieregeling vallen, wordt bij de betreffende huispresentatie en in het boekingsproces, het logo van de SGR vermeld. Staat het logo niet vermeld? Dan valt uw boeking op het betreffende vakantiehuis niet onder de SGR garantieregeling. In grote lijnen betreffen dit de vakantiehuizen in Noord-Holland, Zeeland en Italië. Om er zeker van zijn of een woning onder de garantieregeling van de SGR valt, adviseren wij u bij de betreffende huispresentatie te kijken of contact op te nemen met onze gastenservice.

Is mijn betaling in goede orde ontvangen?
Zodra wij uw betaling in ons systeem verwerkt hebben, ontvangt u altijd per e-mail een betalingsbevestiging van ons. Het kan enige tijd duren voordat uw betaling verwerkt is in ons systeem. Hebt u binnen 2 werkdagen na uw betaling nog geen betalingsbevestiging van ons ontvangen? Neem dan contact op met onze gastenservice.

Kan ik ook ter plaatse betalen?
De huurprijs, boekingskosten en eventuele verzekeringen betaalt u altijd vooruit. Bij sommige vakantiehuizen betaalt u ook de eventuele bijkomende kosten en waarborgsom op de factuur, bij andere vakantiehuizen betaalt u de bijkomende kosten en waarborgsom ter plaatse. In het kostenoverzicht van het boekingsproces bij het betreffende vakantieverblijf en op uw factuur staat aangegeven wat u per factuur betaalt en wat u ter plaatse dient te betalen.

Wat is een waarborgsom en wanneer krijg ik mijn waarborgsom terug?
Bij sommige vakantiehuizen dient u een waarborgsom te voldoen voordat u de woning betrekt. Deze waarborgsom krijgt u uiterlijk binnen veertien dagen na uw verblijf automatisch terug indien u de woning in overeenstemming met de huurvoorwaarden achterlaat. Hebt u de borg niet binnen veertien dagen na verblijf terug ontvangen? Neem dan contact op met onze gastenservice.

Wat gebeurt er als ik niet (op tijd) betaal?
Wanneer u niet op tijd betaalt, zullen wij uw reservering conform de huurvoorwaarden annuleren. U krijgt natuurlijk altijd eerst een betalingsherinnering en een aanmaning alvorens wij uw reservering annuleren. Indien u hier per omgaande op reageert, zal uw reservering gewoon blijven staan. Indien wij tot annuleren overgaan, krijgt u hier altijd per e-mail bericht van. Wij zullen dan eventuele annuleringskosten alsnog op u verhalen. Hoeveel deze annuleringskosten bedragen, leest u in de huurvoorwaarden.