Informatie 0 Favorieten Home

Zoeken en boeken

Hoe zoek ik een vakantiehuis?
Hoe weet ik of een vakantiehuis nog beschikbaar is?
Hoe maak ik een boeking?
Ik heb een boeking gemaakt, wat nu?
Hoe weet ik wat de totale kosten zijn?
Waarvoor is de Schade Garant verzekering en wat is het verschil met de waarborg?
Mag mijn huisdier mee op vakantie?


Hoe zoek ik een vakantiehuis?
Via de homepage kunt u een zoekopdracht ingeven. Hier selecteert u het land en de regio waar u op vakantie wilt, de periode waarin u op vakantie wilt en hoe groot uw reisgezelschap is. Weet u één van deze criteria nog niet helemaal zeker? Dan laat u de selectie open. Na het ingeven van de zoekopdracht krijgt u een overzicht van alle beschikbare vakantiehuizen. Vervolgens kunt u uw zoekopdracht eventueel nog verfijnen of wijzigen. Via het overzicht kunt u doorklikken naar een woning om deze nader te bekijken. Hier kunt u het vakantieverblijf ook online boeken.

Hoe weet ik of een vakantiehuis nog beschikbaar is?
Op basis van uw zoekopdracht krijgt u enkel beschikbare vakantiehuizen in uw overzicht. Hebt u geen specifieke aankomstdatum en verblijfsduur geselecteerd? Dan kunt u per woning in de bezettingskalender, onderaan de woningpresentatie, bekijken of het betreffende vakantieverblijf nog beschikbaar is. Indien deze nog vrij is, ziet u de betreffende kalenderdagen in cijfers (12) aangeduid. Dagen waarop de woning reeds bezet is, worden met een kruisje (x) aangeduid. De mogelijke aankomstdagen zijn groen gearceerd.

Hoe maak ik een boeking?
Voor het maken van een boeking doorloopt u een aantal stappen op onze website. Zo kunt u 24 uur per dag uw gewenste vakantiehuis online reserveren. Komt u er zelf niet uit of wilt u hulp bij het boeken? Neem dan contact op met onze klantenservice. Het online boeken van een vakantieverblijf gaat als volgt:

Wanneer u een vakantiehuis gevonden heeft die u wilt reserveren, klikt u bij de huispresentatie op de button ’’nu boeken’’. Hier komt u in de eerste stap van het boekingsproces. Hier geeft u de samenstelling van uw reisgezelschap op en selecteert u eventueel handige extra’s en verzekeringen die u kunt bijboeken. Vervolgens gaat u door naar de 2e stap van het boekingsproces waar u uw persoonlijke gegevens invoert. Tot slot kunt u in stap 3 uw reservering nogmaals controleren en de boeking bevestigen. Na akkoord hebt u een definitieve boeking geplaatst. In alle stappen van het boekingsproces ziet u een kostenoverzicht, zo komt u nooit voor verrassingen te staan.

Ik heb een boeking gemaakt, wat nu?
Direct na het boeken krijgt u een automatische boekingsbevestiging per e-mail. Vervolgens controleren wij onze database en uw boeking op kennelijke fouten en krijgt u binnen 48 uur uw definitieve factuur per e-mail. Heeft u direct na het boeken geen automatische boekingsbevestiging ontvangen of heeft u binnen 48 uur geen factuur gekregen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wij willen u erop wijzen dat reizen, vervoer, logies of andere vormen van vrijetijdsbesteding een uitzondering vormen in de Wet Koop op afstand. Het herroepingsrecht (bedenktijd) van veertien dagen is daardoor niet van toepassing op boekingen die via deze website geplaatst worden.

Hoe weet ik wat de totale kosten zijn?
Wanneer u uw gewenste vakantiehuis gevonden heeft, kunt u onderaan de presentatiepagina van het betreffende vakantiehuis de huurprijs en eventuele (verplichte) bijkomende kosten zien. Sommige kosten zijn echter afhankelijk van uw reisvoorkeuren, daarom wordt in het boekingsproces een kostenoverzicht weergegeven op basis van de door u ingevoerde gegevens. Wij raden u aan dit kostenoverzicht te bekijken, hier vindt u namelijk een actueel en volledig kostenoverzicht op basis van uw wensen. Zo komt u nooit voor verrassingen te staan.

Bij sommige vakantiehuizen worden bepaalde kosten achteraf verrekend. Een voorbeeld hiervan zijn kosten voor gas, water en elektriciteit. Zijn bepaalde kosten vooraf niet bekend? Dan wordt dit tevens in het kostenoverzicht aangegeven.

Waarvoor is de Schade Garant verzekering en wat is het verschil met de waarborg?
Met de Schade Garant verzekering bent u automatisch verzekerd tegen eventuele, niet moedwillige, schades aan uw vakantiehuis. In de meeste gevallen biedt een standaard aansprakelijkheidsverzekering geen dekking voor schades aan gehuurde objecten, daarvoor is de Schade Garant verzekering. De verzekering dekt schades van minimaal €25,- en tot maximaal €2.500,-.

Het verschil tussen een eventuele waarborg en de Schade Garant verzekering is gelegen in de totstandkoming van de schade. Is de schade moedwillig of door nalatigheid ontstaan? Dan biedt de verzekering geen dekking en kan er eventueel aanspraak gemaakt worden op de waarborg. Valt de schade binnen de dekking? Dan krijgt u uw waarborg gewoon terug.

Mag mijn huisdier mee op vakantie?
Of uw huisdier mee mag is per vakantiehuis verschillend. In uw zoekopdracht kunt u aangeven of huisdieren onderdeel uitmaken van uw reisgezelschap. Vervolgens krijgt u een overzicht van alle beschikbare vakantiehuizen waar uw huisdier van harte welkom is. Neemt u meer dan 2 huisdieren mee op vakantie? Neem dan eerst contact op met onze klantenservice om de mogelijkheden te bespreken.

De kosten voor het meenemen van huisdieren verschillen per vakantiehuis. In sommige gevallen betaalt u een bedrag per huisdier per nacht en/of een extra verplichte toeslag voor de eindschoonmaak. Zorg ervoor dat u tijdens het plaatsen van uw boeking uw huisdieren opgeeft. U kunt vaak achteraf niet alsnog uw huisdieren bijboeken. Zo voorkomt u dat uw huisdier bij aankomst geweigerd wordt.

Lees de leukste verhalen in ons blog en schrijf u in voor de nieuwsbrief met de beste aanbiedingen