Informatie 0 Favorieten Home
« Terug naar alle blogartikelen
Een dag op de gastenservice met Kreana
Kreana
Geschreven door: Kreana (Team heerlijkehuisjes.nl) 25 jan 2016

Een dag op de gastenservice met Kreana

Dit artikel is 1114 keer gelezen

Maandag, de eerste werkdag van deze week. Na de nodige ochtendrituelen stap ik op mijn fiets richting het kantoor van heerlijkehuisjes.nl. Een kort fietstochtje door Steenwijk van ongeveer tien minuten. Ruim op tijd arriveer ik op kantoor. Onder het genot van een kop thee bespreek ik kort het afgelopen weekend met mijn collega’s. Daarna heb ik nog even tijd om rustig de binnengekomen e-mails en boekingen te bekijken.

Om 08:30 kan mijn werkdag beginnen. Het antwoordapparaat gaat eraf, ik log in op mijn telefoon en zet mijn headset op om inkomende telefoontjes te ontvangen. Het duurt niet lang voordat ik mijn eerste telefoontje ontvang. Het is een eigenaar van een vakantiepark. De zakelijke gasten die via ons een verblijf op dit vakantiepark geboekt hebben, hebben bij de eigenaar aangegeven dat zij hun verblijf graag met een weekend willen verlengen. Ik zorg ervoor dat het verblijf van deze gasten verlengd wordt en pas meteen de boekingsfactuur aan. De aangepaste factuur verstuur ik naar het bedrijf van deze gasten. Na dit telefoontje zorg ik ervoor dat mijn telefoon op ‘pauze’ staat. Het is tijd voor het maandelijkse teamoverleg.

Teamoverleg ‘hoe staan de zaken er voor?’

Samen met mijn collega’s van de gastenservice lopen we naar onze vergaderruimte/kantine. Bij binnenkomst zit de teamleider al op ons te wachten. Het onderwerp van dit teamoverleg zijn de werkroosters voor januari en februari. In deze twee maanden gaan we een pilot draaien met verlengde openingstijden van de gastenservice. Dit houdt in dat we in januari en februari tot 22:00 uur online bereikbaar zijn en binnenkomende e-mails beantwoorden. Iedereen vindt het ontzettend spannend en is reuze benieuwd hoe de pilot uitpakt. Als de werkroosters besproken zijn, worden de resultaten van afgelopen week doorgenomen. Na nog enkele korte mededelingen wordt het overleg afgerond.

Meteen na het overleg is het tijd voor koffiepauze. Ik schenk voor mijzelf een kopje thee in en loop met een aantal collega’s van de gastenservice terug naar de kantine. Daar zitten ook al onze collega’s van de marketing en development afdeling. Tijdens de koffiepauze wordt het afgelopen weekend nog eens grondig besproken. Eén collega is een weekendje weg geweest en vertelt honderduit over wat zij allemaal gedaan heeft. Het kwartiertje pauze vliegt voorbij en al gauw is het tijd om weer aan het werk te gaan.

De drukte aan de telefoon valt mee vandaag. Ik begin met het bellen van eigenaren en vakantieparken om door te geven dat er een boeking is binnengekomen voor hun vakantiehuis. Na een aantal eigenaren gebeld te hebben, worden de informatie-aanvragen en andere e-mailtjes in de mailbox opgepakt en verwerkt. Terwijl op de achtergrond de muziek van Qmusic klinkt. Tussendoor komen er een aantal telefoontjes binnen. Een gast wil graag de beschikbaarheid en de prijs van een vakantiehuis in Westerbork weten, een mevrouw informeert naar de voorwaarden van de annuleringsverzekering en een andere gast wil graag een vakantiehuis in Arcen telefonisch reserveren. Al met al een doorsnee ochtend op de gastenservice van heerlijkehuisjes.nl.

Gezellig samen wiiën in de lunchpauze

Rond 13:00 is het lunchpauze. Tijd voor een cup-a-soup en de broodjes die ik thuis gesmeerd heb. Sinds enige tijd hebben wij een Wii in onze kantine en is er een ware tenniscompetitie gestart onder de collega’s. Na een aantal enerverende tenniswedstrijden te hebben gezien ga ik, na een half uurtje, weer aan het werk. 

Een dag op de gastenservice met Kreana
Een dag op de gastenservice met Kreana

Meteen ontvang ik een telefoontje van een gast uit Duitsland. Deze gast wil graag een vakantiehuis aan het water en een boot huren. Aangezien er nagevraagd dient te worden of een vakantiehuis aan het water met boot nog beschikbaar is, neem ik eerst contact op met de beheerder van het vakantiepark. Deze geeft aan dat dit specifieke vakantiehuis nog vrij is voor de gevraagde periode. Na het contact met de beheerder bel ik de Duitse gast terug en geef aan dat dit vakantiehuis nog te boeken is. Ik leg hem kort uit hoe de reserveringsprocedure werkt en stuur hem, ter begeleiding, een e-mail met een link naar het reserveringsformulier op onze website.  

Échte Limburgse kersenvlaai op kantoor

Om half drie staan de eigenaren van vakantiepark De Witte Keizerin uit Zuid-Limburg bij ons op de stoep. Dit eigenaarsstel vindt het erg leuk om het persoonlijke contact te onderhouden en komt jaarlijks bij ons langs op kantoor. En als extra verrassing hebben zij een echte Limburgse kersenvlaai voor ons meegenomen. Na een kort rondje op de gastenservice loop ik samen met deze eigenaren naar de vergaderruimte. Samen met mijn collega Marloes van productmanagement bespreken we de resultaten van afgelopen jaar. Daarna gaan de eigenaren van de Witte Keizerin in gesprek met de eigenaren van heerlijkehuisjes.nl en log ik weer in op mijn telefoon. Na een tijdje ontvangen we een boeking van de mevrouw die eerder had geïnformeerd naar de voorwaarden van de annuleringsverzekering. Wat leuk!

Wat ik zo leuk vind aan mijn werk op de gastenservice van heerlijkehuisjes.nl is het contact met mensen. Elke gast, elk telefoontje en e-mailtje is weer anders. Ik geniet er echt van om onze gasten te helpen aan een heerlijk vakantiehuis. En zo af en toe kom je in contact met gasten die je niet snel vergeet. Eén daarvan is het contact met een Duitse gast die graag een vakantiehuis wilde boeken samen met haar drie honden. Zij vertelde dat één van haar honden ernstig ziek was en dat het niet duidelijk was of de hond ten tijde van de vakantie nog zou leven. Het zou dus kunnen dat ze met twee honden het vakantiehuis zou betrekken, maar ze hoopte dat er drie honden meegingen. Aangezien in de meeste vakantiehuizen maximaal twee huisdieren zijn toegestaan, heb ik contact opgenomen met de desbetreffende eigenaar. De eigenaar begreep de situatie en maakte een uitzondering voor deze gast. Toen ik de gast terugbelde was zij heel erg blij en bedankte mij en de huiseigenaar. Ik hoop ten zeerste dat zij met haar drie honden heeft kunnen genieten van een geweldige vakantie. 

Inmiddels zijn alle e-mailtjes en boekingen verwerkt en zit de werkdag er alweer op. Het is 17:00 uur, tijd om de computer af te sluiten. De aantekeningen worden aan de kant gelegd en ik zet mijn headset in de houder. Die zie ik morgen weer. Nu eerst op de fiets naar huis en hopen dat mijn vriend een warme maaltijd klaar heeft staan.

Kreana Geschreven door: Kreana (Team heerlijkehuisjes.nl)

Wat ik graag doe? Ik hou van vakanties, binnen Europa, maar ook buiten Europa. Vanuit de reisbranche heb ik al vele mooie plekken mogen bezichtigen waarvan Mexico toch echt mijn favoriet blijft. Verder vind ik sporten leuk, maar ik hou er ook van om samen met familie en vrienden te borrelen of te shoppen met vriendinnen. Ik ben één van een vierling en ben al bijna 12 jaar samen met mijn vriend. We hebben net een nieuwbouw woning gekocht en zijn bezig om deze in te richten naar onze eigen smaak. Ik werk als klantenservicemedewerkster voor de Nederlandse, maar ook de Duitse gasten.

Geef een reactie
Naam: Er is geen naam ingevuld. Schrijf hier uw reactie: Er is geen reactie ingevuld. Er is fout opgetreden tijdens het versturen. Probeer het nogmaals. De reactie is succesvol verstuurd. Verstuur reactie
Ook interessant om te lezen ...