Informatie 0 Favorieten Home
Een weekendje naar Buitenplaats Gerner
Henriette
Geschreven door: Henriette (Gastblogger) 22 apr 2016

Wauw wat heeft Nederland toch mooie plekjes

Dit artikel is 686 keer gelezen

Iedere keer verbaast het me weer hoe mooi Nederland is, we reizen de halve wereld rond om in de weekenden te ontdekken hoe mooi ons eigen landje wel niet is. De reis ging deze keer naar Dalfsen. Dalfsen ligt midden in het Overijsselse Vechtdal, een prachtige omgeving met volop bezienswaardigheden en mogelijkheden voor een dagje uit met de kinderen. De omgeving van Dalfsen wordt gekenmerkt door heel veel groen, bossen en heidevelden, waar wij heerlijk gefietst hebben. Het landschap is er bijna glooiend en de Vecht slingert daar doorheen.

Eindelijk is het zover, een heerlijk weekendje weg met het hele gezin. Op de rondweg van Zwolle nemen we de afslag Dalfsen en tien minuten later kwamen we aan op Buitenplaats Gerner. Een heerlijke vakantiebestemming voor het hele gezin. We hadden besloten de auto naast de bosbungalow te parkeren en hem daar de rest van het weekend te laten staan. Het centrum van Dalfsen ligt op slechts tien minuten fietsen, dus geen enkele reden om dit weekend de auto te gebruiken. Voor onze kinderen hadden we hun eigen fietsen meegenomen en voor onszelf hebben we via de receptie fietsen gehuurd. Het geeft ons altijd een heerlijk vakantiegevoel als je alles wat je nodig hebt, lopend of fietsend kunt bereiken.

Wat is er allemaal te doen op het vakantiepark?

Terwijl wij de boodschappen en de tassen uitlaadden, gingen de jongens alvast het vakantiepark verkennen, speeltuintjes testen en het aangrenzende bos bekijken. Vlakbij de receptie zit een grote speeltuin waar mijn kinderen heerlijk hebben kunnen spelen. Verspreid over het park zijn trouwens nog meer speeltuinen te vinden waar kinderen zandkastelen kunnen bouwen in de zandbak of zich kunnen vermaken op de wipkip. Via de tennisbanen, de midgetgolfbaan en het voetbalveld hadden de jongens al snel het binnenzwembad ontdekt. Dus hebben ze meteen de zwembroeken en handdoeken opgehaald om een frisse duik in het water te nemen. Terwijl de kinderen lekker aan het zwemmen waren hebben wij, op het terras van onze bungalow, van de eerste lentezon genoten.

Wij hadden een heerlijk weekend in de gezellige bosbungalow

De vakantiehuizen op Buitenplaats Gerner zijn geheel vrij gelegen en staan beschut in het groen, waardoor er veel privacy is. Wat erg fijn was, is dat het vakantiehuis over een grote tuin beschikt. Hier konden mijn jongens heerlijk voetballen en badmintonnen en ikzelf kon hier lekker in de zon zitten/liggen. Ons vakantiehuis had ook een open haard, zo konden we ’s avonds lekker knus met een glas wijn op de bank zitten. De jongens hebben genoten van het bubbelbad, de volgende keer wat minder schuim? Haha.

Een hapje eten op het vakantiepark

’s Avonds zijn we naar restaurant ’t Asje gelopen, deze zit direct bij de ingang van het vakantiepark. Het restaurant is geheel ingericht in boerderijstijl en beschikt over een op hout gestookte oven, dit ruikt echt heerlijk. Ze hebben hier een op de Franse keuken gebaseerde menukaart. Als voorgerecht kozen we de “Proeverij van verschillende voorgerechten”. We konden namelijk niet kiezen en zo konden we alles proberen, heerlijk!

De kinderen konden zwemmen en lekker spelen
Fietsen door de natuur en ontspannen in de sauna

Als hoofdgerecht koos ik voor de eendenborst en mijn man voor de biefstuk van de haas, uiteraard hebben we er een heerlijke fles wijn bij gedronken. De jongens gingen voor het kindermenu: vissticks met friet! Iedereen blij en lekker gegeten.

Wij hebben lekker gefietst door het Vechtdal

De tweede dag van onze vakantie was het heerlijk weer en zijn we na de lunch op de fiets gestapt. De jongens waren daar niet meteen enthousiast over, want die bleven veel liever op het vakantiepark om daar lekker te spelen en te zwemmen. Maar ja, wij wilden natuurlijk ook wat van de omgeving en haar prachtige natuur zien. Eenmaal op de fiets werden ze al een stuk enthousiaster. We fietsten dwars door de weilanden over een smal paadje met de koeien om ons heen. Ook kunnen fietsers en wandelaars hier met pontjes de Vecht oversteken. We fietsen langs kleine dorpjes, eeuwenoude rietgedekte boerderijen en over mooie bruggetjes. Ook kwamen we langs de uitkijktoren van Dalfsen. Deze 20 meter hoge toren moest natuurlijk beklommen worden en gaf een prachtig uitzicht over het Vechtdal en het bosrijke landschap daaromheen. Tot slot hebben we heerlijk een ijsje gegeten in het centrum van Dalfsen en daarna zijn we weer teruggegaan naar het vakantiepark.

Eventjes lekker sporten, relaxen en ontspannen

Terug in ons boshuis gingen de jongens weer richting het zwembad en heb ik me aan een lesje pilates gewaagd in het sportcentrum op het vakantiepark. Mijn man is wat actiever en ging voor een fanatieke spinningles. Na deze intensieve groepsles hebben we genoten in het saunacomplex, daar waren we na een middagje fietsen en sporten wel aan toe. Het saunacomplex beschikt over diverse sauna’s, een stilteruimte met verwarmde waterbedden, zonnebanken, lekkere massagestoelen en ook zijn hier massages mogelijk. Eventjes relaxen en ontspannen in de sauna is zeker een aanrader.

Leuke uitjes en bezienswaardigheden in de omgeving

In de omgeving van het vakantiepark is veel te doen en te zien. Leuke tips voor het gehele gezin zijn Attractiepark Slagharen en Avonterenpark Hellendoorn. Ook raad ik je aan om een kijkje te nemen bij Natuurboerderij de Lindenhoeve. Deze kinderboerderij bevindt zich op loopafstand van het vakantiepark waar verschillende dieren zoals, pony’s, geiten, ezels, koeien, varkens, schapen en kippen leven. Genoeg leuke uitjes in de omgeving om even lekker naartoe te gaan met de kinderen.

We hebben, met zijn allen, een heerlijk weekendje weg beleefd. Dalfsen, haar omgeving en vakantiepark Buitenplaats Gerner hebben zoveel te bieden dat een weekendje weg eigenlijk te kort is. Onderweg naar huis besluiten we, dit zouden we vaker moeten doen,…. wie weet gaat het ons lukken!

Henriette Geschreven door: Henriette (Gastblogger)

Ik hou van lekker uit eten gaan of een avondje sauna met vriendinnen en breng graag een bezoek aan het theater. Daarnaast sport ik graag minstens twee keer per week om lekker te gaan hardlopen door de mooie Beemster. Om zo te trainen voor de Dam-tot-Dam loop in september. Verder ga ik graag op vakantie met mijn gezin. De bestemmingen variëren van een weekendje Texel tot een rondreis door Thailand. Vorig jaar hebben we genoten van Sán Sébastián in Spanje, heerlijk pinxtos eten met daarbij een glaasje cava! Wat er nog op het lijstje staat? Samen met mijn mannen een rondreis met een camper door Amerika maken!