Informatie 0 Favorieten Home
Geschreven door: Nicole (Team heerlijkehuisjes.nl) 15 apr 2016

We hadden een topweekend op het Waddeneiland Texel

Dit artikel is 809 keer gelezen

We hadden er lang naar uitgekeken en afgelopen vrijdag was het dan eindelijk zover, een weekendje Texel met mijn vriend en schoonfamilie. Rond 10 uur ’s ochtends verzamelden we in Vollenhove, dronken een kop koffie met elkaar en bespraken de route. Toen de laatste spullen naar de auto gebracht waren kon ons weekendje weg echt beginnen! Met drie volgeladen auto’s reden we naar Den Helder, de Kop van Noord-Holland. Toen we op de kade de veerboot zagen liggen, begon het vakantiegevoel steeds meer te kriebelen. Eenmaal aan boord vlogen tientallen meeuwen met ons mee. Na wat mooie foto’s gemaakt te hebben, werd Den Helder steeds kleiner achter ons en kwam Texel dichterbij. Na twintig minuutjes op de veerboot kwamen we aan op het eiland Texel.

De eerste dag van onze vakantie

Tegen het begin van de middag kwamen we aan op Kustpark Texel. Eenmaal bij de receptie kregen we de sleutels en hadden we twee vakantiehuizen, één luxe vakantiehuis voor negen personen en één geschikt voor zes personen, tot onze beschikking. Het luxe vakantiehuis had een heerlijke sauna en open haard waar wij goed gebruik van hebben gemaakt. Beide vakantiehuizen beschikten over een ruime tuin met terras en een blokhut waar extra tuinmeubilair stond. Na het uitpakken van onze spullen hebben we op het terras van ons vakantiehuis genoten van het warme zonnetje. Nadat we koffie en thee hadden gedronken, zijn we te voet het vakantiepark gaan verkennen. Al snel zagen we Koos Konijn, de midgetgolfbaan, het tennisveld, de paardenmanege en het subtropische zwembad. Na het avondeten besloten we om te gaan zwemmen in het zwemparadijs Calluna. Terwijl ik, samen met de zussen van mijn vriend, relaxte in het bubbelbad, gingen de mannen samen met Cees, negen jaar oud, van de glijbaan. Voor Vanessa, een half jaar oud, was er een apart kleuterbadje waar ze veilig in het water kon spetteren. Na anderhalf uur zwemmen, relaxen en glijbaan glijden, liepen we terug naar ons vakantiehuis. Eenmaal bij het vakantiehuis hebben we nog wat gedronken en gekletst en voor je het weet is het alweer tijd om naar bed te gaan.

Uitwaaien op het strand en met zijn allen paardrijden

Rond negen uur zaten we met z'n allen aan het ontbijt. Heerlijke warme broodjes, suikerbrood en krentenbolletjes met een kopje koffie/ thee om de dag goed mee te beginnen. Na een lekker ontbijt gingen we naar het strand bij badplaats De Koog om een heerlijke strandwandeling maken, schelpen te zoeken en om foto's te maken van de zee, de zeemeeuwen, de strandhuisjes en van elkaar. Ook hebben we veel honden en een visser gespot, die aan het vissen was op zeebaars, tong en schar met zaagers en pieren als aas. Inmiddels was het al één uur geweest en hadden we toch wel wat trek gekregen. We zochten een strandhut op om even tot rust te komen. Buiten op het terras, in het zonnetje, hadden we ruim de tijd om wat te eten en om gezellig te kletsen. Dichtbij het strand was een groot luchtkussen waar kinderen zich lekker kunnen uitleven. Na een paar uur op het strand te zijn geweest, besloten we om weer terug te gaan naar het vakantiepark. Eenmaal aangekomen liepen we langs manege Kikkert waar je een rit kunt maken op een paard of pony. Dit leek ons wel wat en we maakten meteen een afspraak voor een ritje. We konden aan het eind van de middag om vier uur terecht. Dit gaf ons de gelegenheid om eerst nog even naar ons vakantiehuis te gaan.

Dagje strand en genieten op het terras
Paardrijden en midgetgolfen

Het was mooi weer dus de jongens konden lekker voetballen in de tuin. Na lekker in het zonnetje te hebben gezeten met wat drinken en een gebakje, gingen we terug naar de manege. We trokken onze zwarte paardrijlaarzen aan, kregen een cap op ons hoofd en werden allemaal begeleid naar een paard. Cees mocht rijden op een pony met een wit bruine vacht. En natuurlijk maken we even een groepsfoto voordat we vertrekken. Van vier tot vijf uur maakten we een mooie rit door het bos. Na één uurtje stapvoets wandelen, galopperen en veel lol zat het er alweer op. De mensen waren erg vriendelijk en de paarden luisterden goed. Na deze inspanning zijn we meteen doorgegaan naar het zwembad. Hier hebben we met zijn allen een patatje gegeten en daarna zijn we lekker wezen zwemmen. Het was vrij rustig in het zwembad waardoor we het zwembad bijna voor onszelf hadden. Van baantjes zwemmen, door de stroomversnelling zwemmen en relaxen in het bubbelbad tot plonsen in het water en glijden van de glijbaan.

Wat is er nou leuker dan midgetgolfen in het zonnetje?

Afgelopen zondag was het erg mooi weer, de jassen konden prima uit en af en toe brak het zonnetje door. Een prachtige dag om te gaan midgetgolfen. Want wat is er nou leuker dan met zijn allen iets actiefs te doen? Op een groot grasveld lagen de holes, geschikt voor alle leeftijden, verspreid. De baan had 18 verschillende uitdagingen die we één voor één moesten zien uit te spelen. Het doel van het spel is om in zo min mogelijk pogingen (of slagen) de bal in de ‘hole’ te krijgen. We speelden omstebeurten alle banen en hielden per baan bij hoeveel slagen het kostte om de bal in de hole te krijgen. Velen van ons kregen het voor elkaar om een hole in one te slaan en werden steeds fanatieker. We hadden veel lol met elkaar en soms kwam de midgetgolfbal zelfs ver buiten de baan waardoor er ook strafpunten werden uitgedeeld. Na alle 18 holes te hebben gehad was het tijd voor de puntentelling. Een gedeelde eerste plaats, van maar liefst 51 punten, voor mijn schoonvader en de vriend van het zusje van mijn vriend. Om dit te vieren gingen we op een terrasje zitten en genoten van een verfrissend drankje en verkoelend biertje. De dag sloten we af door samen te gourmetten. Mmmmmm.

En toen was het alweer maandag, tijd om onze spullen te pakken

Na een kop koffie en een goed ontbijt was het tijd al weer tijd om onze spullen in te pakken. We hebben ’s ochtends om tien uur de sleutels ingeleverd bij de receptie en zijn toen doorgereden naar het strand. Het waaide flink, maar de zon scheen en de lucht was blauw. Na wat schelpen te hebben gezocht, gevoetbald te hebben op het strand en langs het water te hebben gelopen, zijn we wat gaan drinken en Cees heeft nog even op het strand gespeeld. Daarna zijn we in de auto gestapt op weg naar de veerboot van Texel naar Den Helder. Rond twaalf uur ’s middags kwamen we aan in Den Helder, nog een kleine twee uur rijden en we zijn weer thuis. We hebben ons weekendje weg afgesloten met een gezamenlijke lunch.

We kijken terug op een paar heerlijke dagen vol gezelligheid en hebben genoten van ons verblijf op Kustpark Texel. Kortom, een weekendje Texel staat garant voor even ontspannen en genieten op één van de mooiste Waddeneilanden.

Nicole Geschreven door: Nicole (Team heerlijkehuisjes.nl)

Ik hou van winkelen, lekker uit eten gaan met vriendinnen en ik maak graag uitstapjes met mijn familie. Daarnaast vind ik het heerlijk om in mijn vrije tijd sportief bezig te zijn. Zo ga ik in de avonduren graag wandelen met onze hond, volg ik één keer per week een bootcamptraining en voetbal ik bij de vrouwen van SV Marknesse. Verder vind ik het heerlijk om op vakantie te gaan, zowel binnen als buiten Europa. Zo was mijn vorige reis naar het zonnige Egypte samen met mijn vriend, waar we genoten hebben van een heerlijke vakantie. Wat ik nog op mijn lijstje heb staan? Ik zou graag nog een keer naar Mexico of New York willen.